מה חשוב לדעת כשרוכשים משקפי שמש?

לצד ההנאה בבחירת משקפי השמש החדשים, כדאי להקפיד על איכות העדשות ולוודא שהן מכילות סנן UVA/UVB. כלומר, שהעדשות מסננות את קרינת השמש המזיקה ומעבירות לעיניים שלנו רק את האור הבלתי מזיק.

משקפי שמש שאינם מסננים את הקרינה המזיקה פוגעים בעיניים שלנו יותר מאי הרכבת משקפי שמש כלל! ללא משקפי שמש, העיניים לפחות מנסות להגן על עצמן על ידי כיווץ האישון והקטנת כמות הקרינה הנכנסת לעין. בהרכבת משקפי שמש האישון מתרחב ואם העדשה אינה מסננת את הקרינה המזיקה, אנחנו מכניסים יותר קרינה מזיקה לעיניים.

כל המותגים הידועים תחת היבואנים הרשמיים מכילים הגנת UVA/UVB, וישנן אפשרויות נוספות לשדרוג איכות העדשות, למשל עדשות POLARIZED.

אלה עדשות שמעבר לסינון הקרינה המזיקה גם מקטבות מתוך האור הבלתי מזיק את הקרניים שמסנוורות ומפריעות לראיה. כלומר מתוך האור הבלתי מזיק שהעין שלנו מקבלת יש גם קרניים שמסנוורות אותנו יותר בגלל הזווית שלהן.

למשל, כשאנו עומדים על החוף ומביטים לים, קרני השמש שפוגעות בשפת המים ומשם מגיעות אל העיניים שלנו מסנוורות יותר מהקרניים שמגיעות ישירות לעינינו. (כך גם בסקי או בכביש). כשקרניים אלה מקוטבות על ידי עדשות ה-POLARIZED אנו לא מסונוורים ויכולים לראות מבעד למים.

אנחנו חולקים המון מידע גם בעמוד האינסטגרם שלנו, מוזמנים לעקוב